Φτιάχνουμε ταινίες κινουμένων σχεδίων

   Το καλοκαιράκι φέτος κύλισε σαν νερό και να που βρισκόμαστε στην αρχή του δεύτερου μήνα του φθινοπώρου.
    Ήταν ένα καλοκαίρι διαφορετικό, κουραστικό αλλά και δημιουργικό μαζί για όλους μας. Ήδη από πριν κλείσουν τα σχολεία σχεδιάζαμε μια ανακαίνιση στο μαγαζί μας. Ήταν μια δημιουργική πρόκληση, πάρα πολλά πέρασαν από τα χέρια μας, πολλές οι ιδέες, άλλες έγιναν πράξη, άλλες όχι, άλλες περιμένουν. Όλα αυτά όμως σε επόμενη  ανάρτηση...
   Ταυτόχρονα συνειδητοποιούμε ότι μετά από 16 χρόνια στο σπίτι μας δεν έχουμε πια παιδιά αλλά μόνο εφήβους και ενήλικες... Νιώθω πως ένας κύκλος της ζωής μας έκλεισε και βουτάμε πια στα βαθιά της εφηβείας -ο Θεός μαζί μας!  Αυτό στην πράξη σημαίνει πολλές αλλαγές, οι μικροί μας άνθρωποι είναι πια σχεδόν μεγάλοι, οι δυο απ' αυτούς στο Λύκειο με τις Πανελλαδικές να ανατέλλουν στον ορίζοντα, το πρόγραμμά τους να ζορίζει και τα φροντιστήρια να απλώνονται και να ροκανίζουν απογεύματα, σαββατοκύριακα και διακοπές... Κι απ' την άλλη όλο και αλλάζουν τα ενδιαφέροντά τους, όλο και φτερουγίζουν μόνα και με την παρέα τους, κάθε φορά και λίγο πιο μακριά μας. Κι εμείς μένουμε να τα κοιτάζουμε με καμάρι αλλά και χτυποκάρδι...

   Κάπως έτσι αυτό το καλοκαίρι είχε ελάχιστες ανάσες. Στα πλαίσια του φεστιβάλ Μαινάλου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια καινούρια δραστηριότητα. Φτιάξαμε ταινίες κινουμένων σχεδίων με την τεχνική claymation, όπως φτιάχνονται πολλές σειρές.
   Ο τρόπος είναι ο εξής: Πρώτα η ομάδα φτιάχνει μια σύντομη ιστορία, βρίσκει τον τόπο, το χρόνο, τους ήρωες και τα γεγονότα.


  Έπειτα με πλαστελίνη κατασκευάζονται οι ήρωες και τα στοιχεία του σκηνικού. Με μια πετονιά κρατάμε τη γοργόνα μας για να μπορεί να κινείται στο χώρο.


 


   Το σκηνικό δεν είναι παρά ένα απλό χαρτόκουτο βαμμένο. Αφού όλα τοποθετηθούν στη θέση τους, αρχίζει η δράση. Οι ήρωες κινούνται αργά αργά, ενώ ταυτόχρονα παίρνουμε συνεχείς λήψεις με την φωτογραφική μηχανή, όσο πιο πολλές, τόσο πιο καλά. Χρειάστηκαν πάνω από 200 για ένα βίντεο  λιγότερο από 1 λεπτό.



       Ακολουθει το σάουντρακ. Φυσικά όργανα παράγουν ήχους της θάλασσας και ηχογραφούνται για να συναντήσουν στον υπολογιστή τις εικόνες.


   Το αποτέλεσμα είναι τρεις -πολύ μικρού μήκους- ταινίες που δημιουργήθηκαν κατα τη διάρκεια του φεστιβάλ σε Βυτίνα και Δημητσάνα. Απολαύστε τες!








 

CONVERSATION

26 σχόλια:

  1. Έλα, ρε 'συυυυ! Τί όμορφο αποτέλεσμα!
    Το βρήκα πολύ... ευρηματικό να έχει αυτή την απορία η γοργόνα και μου άρεσε πάρα πολύ που είδα ζωικό βασίλειο στα βιντεάκια! Επίσης και στο κομμάτι του ήχου -ο τομέας μου! χαχα!- κλαπ!κλαπ! ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΏ!
    Μπράβο σε όλους! Υπέροχη δουλειά!
    Να κάνετε κι άλλες τέτοιες ομορφιές! (Υπομονή να έχετε μόνο για τις λήψεις και το μοντάζ! Το αποτέλεσμα πάντως δικαιώνει πλήρως!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου! Καλό μήνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω! Ευχαριστούμε πολύ για το χειροκρότημα Συριανάκι!!
      Η γοργόνα απορεί η καημένη και μαζί μας στέλνει ένα μήνυμα ότι αυτο που είναι για κάποιους πολύτιμο, για κάποιους άλλους είναι άχρηστο...
      Φιλιά πολλά κοριτσάκι μου!!

      Διαγραφή
  2. Α, τι ωραίο!!! Ξέρεις τι παθαίνω τώρα... θέλω να φτιάξω κι εγώ!!! 😄😄😄
    Ανυπομονώ να δω το μαγαζάκι σας (αφού δεν το έχω δει ποτέ) και τις αλλαγές.
    Δύσκολη η εφηβεία. Για εφήβους και γονείς... 😘
    Καλό μήνα εύχομαι κι ένα όμορφο Φθινόπωρο, Νίκη μου! 🍁🍂⛅

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτες οι δουλειες σου ανοίγουν την όρεξη, κι εγω το ίδιο παθαίνω Αλεξάνδρα μου.
      Φιλια πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  3. Καλή μου Νίκη, καιρό είχαμε να μάθουμε τα νέα σου αλλά γι' άλλη μια φορά μας άφησες άφωνους! Και βιντεάκια animation;;; Πολύ χαίρομαι γιατί καταλαβαίνω ότι στον τόπο σου υπάρχουν δάσκαλοι που νοιάζονται και με το παραπάνω! Περιμένω και τις φωτό από την ανακαίνιση, αφού κι εκεί πάλι θαύματα θα κάνατε! Φιλάκια και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς γίνεται Ευγενία μου, δυο εξαιρετικά παιδια από το χωριό, καθηγητες μουσικης το διοργάνωσαν όλο αυτό!!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  4. Φανταστικό! Με απλά πράγματα δημιουργήσατε ενδιαφέροντα βιντεάκια. Αυτό είναι τέχνη!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νίκη μου το ότι δεν έχετε παιδιά αλλά εφήβους πια στο σπίτι είναι καλά. Όταν αυτοί οι έφηβοι θα μεγαλώσουν λίγο ακόμη και θα τραβήξουν το δρόμο τους και θα μείνεις σε ένα σπίτι που απλά θα τους περιμένεις επίσκεψη εκεί να δεις ζόρια! Για την δραστηριότητα σας με την ταινία κινουμένων σχεδίων τι να πω... Ουάου!!!!

    Φιλιά πολλά


    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δίκιο Χριστίνα μου, το σκέφτομαι ήδη, αλλά δεν το λέω ακόμα... αχ, τα μωρακια μας ούτε που το καταλαβαίνουμε πώς μεγαλώνουν!
      Ευχαριστούμε! φιλιά κι από εμάς!

      Διαγραφή
  6. Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα, Νίκη μου, όμως φρόντισε να χαρείς την κάθε στιγμή μαζί τους γιατί είναι μοναδική. Με το καλό να πάρουν το δρόμο τους. Όσο για τα βιντεάκια, τι να πω? Έμεινα άφωνη! Υπέροχη! Ξετρελάθηκα με τη γοργόνα και την απορία της γιατί κάποιος πέταξε κάτι που για εκείνη ήταν πολύτιμο αλλά και με το πεινασμένο αρκουδάκι που μάλιστα φαινόταν να περπατά βήμα-βήμα! Ένα μεγάλο μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε, να ζούμε την κάθε στιγμή, την κάθε ηλικία τους που χρωματίζει τη ζωή όλης της οικογένειας...
      Ευχαριστούμε πολύ για τα τόσο καλά λόγια!

      Διαγραφή
  7. thank you for this your broadcast provided bright clear concept..






    หนังใหม่

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μένω με ανοιχτό το στόμα από θαυμασμό γιατί ξέρω καλά πόσο δύσκολο είναι αυτό που κάνετε, υπερβολικά δύσκολο και κοπιαστικό.Το "μπράβο" μάλλον είναι πολύ λίγο. Εύχομαι να πάτε και για..ταινία!όσο για το κενό που αφήνουν πίσω στη..φωλιά τα παιδιά..το ξέρω γλυκιά μου , το ξέρω καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου ποτε κανείς δεν ξέρει τι ταλέντο μπορεί να κρύβει το κάθε παιδί, κι αυτές οι δραστηριότητες ίσως το βοηθήσουν να το ανακαλύψει. Ετσι κι αλλιώς είναι πολύ διασκεδαστικές εμπειρίες.
      Η φωλιά σε λίγο θα αρχίσει ν' αδειάζει, το περιμένουμε με συγκινηση...

      Διαγραφή
  9. Καταπληκτικά!! Μπράβο σας και ένα τεράστιο μπράβο σε όλους και εισηγητές και τα παιδιά φυσικά!! Απίστευτα δημιουργικό πρότζεκτ!! Τα βιντεάκια όλα έν ακι ένα κι η ηχητική υπόκρουση τόσο ταιριαστή στο καθένα!!!
    Νίκη μου με το καλό οι αλλαγές κι οι ανανεώσεις!!! Να χεις ένα όμορφο σ/κ!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σου Νίκη!! Είσαι η τυχερή του διαγωνισμού μας οπότε αν μπορείς στείλε μου στο vrettou_e@yahoo.gr τη διεύθυνσή σου κι ένα τηλέφωνο ώστε να παραλάβεις το βιβλίο. Πάντα τυχερή να είσαι!!! Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευαγγελία μου σ' ευχαριστώ πολύ! Μολις έστειλα τα στοιχεία μου!

      Διαγραφή
  11. Οι εισηγητές είναιθ φοβερα παιδιά Μαριλένα μου, καθηγητες μουσικής κι οι δυο, δε θα μπορούσε να είναι λιγότερο καλό το αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νίκη μου, πόσο υπέροχες δραστηριοτητες κανετε!!! Και το τελικο αποτελεσμα με αφησε αφωνη!!! 1000 ευγε σε ολους!!! Φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά πώς το έχασα αυτό τόσο καιρό;;; Μου επιτρέπεις να το δείξω τη Δευτέρα στο σχολείο; Θα τρελαθούν τα μικρά!! Μπράβο σας βρε Νίκη μου, μπράβο και πάλι μπράβο! Το θαυμάζω όοοολο αυτό που κάνετε εκεί και το ζηλεύω ειλικρινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το ρωτάς; Θα είναι μεγαλη μας χαρα να δουν τη δουλειά μας τα παιδάκια σας!

      Διαγραφή
  14. I have a hard time describing my thoughts on content, but I really felt I should here. Your article is really great. I like the way you wrote this information 바카라사이트

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Back
to top