Σπήλαιο Κάψια

   Πολύ κοντά στη Βυτίνα, ενάμισι χιλιόμετρο από το χωριό Κάψια και δεκαπέντε περίπου χιλιόμετρα από την Τρίπολη βρίσκεται ένα θαυμαστό δημιούργημα της αρκαδικής γης, το σπήλαιο Κάψια. Είναι ένα από τα δέκα πιο αξιόλογα της χώρας, λένε οι στατιστικές με τον ψυχρό τους τρόπο, αλλά την ομορφιά την αντικρίζουν τα μάτια κι η ψυχή χωρίς να έχουν ανάγκη τους αριθμούς.
   Το σπήλαιο βρίσκεται στην άκρη του οροπεδίου της Μαντινείας και συνδέεται με ένα δίκτυο από καταβόθρες της περιοχές που αν δεν υπήρχαν θα είχαμε εδώ μια λίμνη. Για πρώτη φορά ερευνήθηκε από τον αρχαιολόγο Γουσταύο Φουζέρ που έκανε ανασκαφές στην περιοχή το 1887 και αργότερα το 1911 και το 1974 χαρτογραφούνται κι άλλα τμήματα. Είναι επισκέψιμο από τις 10/10/2010.


Δίπλα στην φυσική είσοδο του σπηλαίου βλέπουμε μια καταβόθρα που κανονικά θα έπρεπε να είχε πολύ νερό τέτοια εποχή, αν ο χειμώνας δεν είχε τόσο λίγα χιόνια και βροχές φέτος. Το νερό που πέφτει εδώ ταξιδεύει υπόγεια και μετά από 28 μέρες βγαίνει στο κεφαλάρι του Άργους!


Η φυσική είσοδος του σπηλαίου


   Μπαίνουμε από την καινούρια- τεχνητή είσοδο σ΄ένα μαγικό κόσμο. Τα  φώτα ανάβουν καθώς προχωράμε και μαζί με τον ξεναγό μας μας δείχνουν την ομορφιά του σπηλαίου: σχηματισμοί, σχήματα και χρώματα στην πρώτη αίθουσα, την αίθουσα των Θαυμασίων.










  Το σπήλαιο είχε χρησιμοποιηθεί από τον άνθρωπο ως την ύστερη αρχαιότητα και οι πρώτοι χριστιανοί της περιοχής το χρησιμοποίησαν ως χώρο λατρείας. Έχουν βρεθεί εκεί σκεύη, λυχνάρια και έργαλεία. Κάποια τα άφησαν οι αρχαιολόγοι και παραμένουν εδώ.






   Σε όλα τα τοιχώματα και στους σταλακτίτες αυτή η κόκκινη γραμμή είναι το σημάδι που άφησε πίσω της μια πλημμύρα γύρω στον 4ο ή 5ο αιώνα μΧ. Τα νερά προήλθαν μάλλον από ένα φράγμα στην περιοχή της Τεγέας και κατέκλυσαν για μήνες το σπήλαιο. Το τρομερό είναι είναι ότι εγκλώβισαν στο σπήλαιο περίπου πενήντα άτομα που δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν. Στο επόμενο επίπεδο διακρίνονται σε πολλά σημεία τα οστά τους, είναι η αίθουσα των οστών.



Το εκπληκτικό με αυτό το σπήλαιο είναι η συνεχής ροή και δημιουργία νέου υλικού, ακόμα και πάνω στα κάγκελα που έχουν τοποθετηθεί μόλις έξι χρόνια πριν!



   Φεύγοντας μας αποχαιρετά μια αραχνουλα που μαζί με κάποια άλλα έντομα τα δολιχοποδα και τις νυχτερίδες είναι οι μόνιμοι κάτοικοι του σπηλαίου.


CONVERSATION

24 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό σπήλαιο..... ένα θαύμα της φύσης που το έχω ήδη επισκεφθεί μα θα το ξανα επισκεφθώ πολύ σύντομα και θα έχω και την ευκαιρεία να σε ξανασυναντήσω!!!!! Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο επιβλητικό!!!
    Εκεί μέσα νιώθεις τη συνέχεια, ενώνεσαι με το παρελθόν.
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πω πω είναι πραγματικά εκπληκτικό !!!!!
    Σ ευχαριστούμε που το έκανες γνωστό τουλάχιστον σ εμένα που δεν το ήξερα. Έχω πάει στο Δυρό, αλλά αυτό δεν το γνώριζα καθόλου και εννοείται ότι θα το έχω κατά νουν για επίσκεψη. Να είσαι καλά !!! Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πόσες ομορφιές κρύβει η πατρίδα μας! Δεν το έχω επισκεφτεί και στο μέλλον σίγουρα θα το κάνω.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 'Οχι μόνο δεν έχω πάει αλλά ούτε κάν είχα ποτέ ακούσει για το σπήλαιο Κάψια, και μου κάνει εντύπωση αυτό, μάλλον όμως επειδή έγινε γνωστό από το 2010 και μετά που μας λές ότι έγινε επισκέψιμο!
    Πολύ εντυπωσιακό πάντως!!! Φαντάζομαι ότι τα παιδιά θα ενθουσιάστηκαν!
    Νά'σαι καλά που μας το γνώρισες, Νίκη μου!!!
    Φιλάκια και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δώσε μου σπήλαια και πάρε μου την ψυχή! Ακόμα και πριν μπεις μέσα, είναι σαν κάνει να σε προκαλεί να το "ανακαλύψεις"!
    Εντάξει, για το εσωτερικό τί να πω? Ζηλεύω και λυπάμαι που δε έχω βρεθεί εκεί (ακόμη!)
    ;-)
    Ευχαριστούμε για την ξενάγηση, κορίτσι μου! ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά!
    Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με ανυπομονησία περιμένω να δω το σπήλαιο από κοντά, αλλιώς θα ζήλευα φρικτά αυτές τις τέλειες ομορφιές Νίκη μου!! Και χαίρομαι πολύ γι αυτό!!!
    Τα φιλιά μου και θα τα πούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν είχα ακουσει για αυτό το σπήλαιο Νικη μου.. πω..πω τι υπεροχο που είναι!!! τι χρωματα και τι σχήματα .. εκει αν αφήσεις την φανατσία σου θα κανει τα πιο ονειεμενα ταξιδια με τόσες σταλακτικές μορφες που εναλασονται μεταξυ τους..τι φτιαχνει η φυση..!!!! ουτε ο πιο τελειος ζωγραφος..!!! σε ευχαρσιστουμε που μας το εδειξες φιλη μου.. να είσαι και να περνας καλά .... καλο σου Σαββατοκυριακο... σου αφηνω εδώ ενα μεγαλο φιλί!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρώτη φορά ακούω γιά αυτό το σπήλαιο Νίκη μου.Φαίνεται πολύ ωραίο.. Η ανάρτησή σου ήρθε γιά μένα στην κατάλληλη στιγμή, γιατί το τριήμερο του ευαγγελισμού θα πάμε σε κείνα τα μέρη.
    Καλό σ\κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πανέμορφο σπήλαιο! Έχω επισκεφτεί διάφορα άλλα, αυτό όμως όχι. Και πολύ θα ήθελα να το δω! Ίσως στο μέλλον... Ευχαριστούμε για την τόσο ενδιαφέρουσα ξενάγηση!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν το είχα ακούσει ξανά το σπήλαιο και μου αρέσει πολύ να τα εξερευνώ και ν ατα επισκέπτομαι!! Η Τέχνη της φύσης!!
    Πολύ ωραία η βόλτα που μας πήγες Νικη!! Καλή σαρακοστή να χεις!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στ΄αλήθεια είναι μαγεία αυτό το σπήλαιο.
    Υπέροχες οι φωτογραφίες σου καλή μου φίλη.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν το γνώριζα Νίκη μου, δεν είχα ακούσει ποτέ γι αυτό το σπήλαιο.
    Είναι όμως πολύ εντυπωσιακό!
    Λυπηρός ο εγκλωβισμός 50 ανθρώπων...
    Σ΄ευχαριστώ θερμά για τις εξαιρετικές σου φωτογραφίες και την εμπεριστατωμένη ξενάγηση!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μες τις ομορφιές ζείτε Νίκη μου και είστε τόσο τυχεροί!! Χαίρομαι που οι ομορφιές μας αναδεικνύονται και είναι επισκέψιμες!! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχες φωτογραφίες από το σπήλιο ...
    ταξίδεψα μαζί σου ..ευχαριστω πολύ Νίκη να σαι καλα !!!
    καλή εβδομαδα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι ομορφιες της Ελλάδας μας! Δεν εχω πάει όταν βρεθηκα στην Τριπολη γιατι δεν το ηξερα. Όταν θα ερθω ξανα θα το επισκεφθω!
    Καλή εβδομάδα!
    Καλό μας ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τόσες ομορφιές μόνο στην Ελλάδα!!! Οι εικόνες στα σπήλαια είναι πραγματικά μαγικές, τι φτιάχνει η φύση!!! Αυτά τα μέρη κάποια στιγμή θέλω να τα επισκεφτώ. Πανέμορφη η βόλτα Νίκη! Καλημέρα και καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν το γνώριζα , δεν είχα ακούσει ποτέ γι αυτό το σπήλαιο.Χαίρομαι που οι ομορφιές μας αναδεικνύονται και είναι επισκέψιμες!Όταν θα έρθω ξανά Τρίπολη θα το επισκεφθώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν και ειμαι απο δίπλα,από τη Ηλεία δεν το ήξερα το σπήλαιο αυτό! Θα το εχω υποψη μου για το μέλλον!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτή η υπέροχη Αρκαδική γη, πόσες ομορφιές έχει; Γενικά πόσο όμορφη είναι η χώρα μας και πόσα έχουμε να βλεπουμε και να θαυμάζουμε!!!Εμείς το τριήμερο της Καθαρά Δευτέρας πήγαμε βολίτστα στην πανέμορφη Καστοσριά και συμπτωματικά Νικούλα μου επισκεφθήκαμε τη Σπηλιά του Δράκου, ένα εξίσου μοναδικό θαύμα της φύσης και της Ελληνικής γης!!!Να περνάτε τέλεια Νικούλα μου, σας φιλώ και φυσικά Χρόνια πολλά για σήμερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολυ ομορφο σπηλαιο!
    Ωραιες εικονες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μα πόσο όμορφο! Μπαίνει στα υπόψη προς επίσκεψη! Υπέροχες οι φωτογραφίες σου Νίκη. Φιλιά :*
    Υ.Γ. Έμαθα κι από που έρχεται το νερό στο Κεφαλάρι ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πανέμορφο... ούτε γνώριζα την ύπαρξη του! Φοβερές οι φωτογραφίες σου! Κρίμα που είναι τόσο μα τόσο μακριά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πανέμορφο... ούτε γνώριζα την ύπαρξη του! Φοβερές οι φωτογραφίες σου! Κρίμα που είναι τόσο μα τόσο μακριά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Back
to top